Behöver du HELP? – kontakta Sara på kundtjänst!

I månadens intervju träffar vi vår medarbetare Sara Simons. Sara sitter i HELPs kundtjänst och ser dagligen till att kunderna får den hjälp de behöver. Att ge god service och skapa en bra kontakt med kunderna är något Sara brinner för i sitt arbete – och att vara en del av juristhjälpen såklart.
Behöver du HELP? – kontakta Sara på kundtjänst!

Hej Sara!
Du jobbar med kundtjänst och administration på HELP. Vad är det bästa med ditt arbete?
– Det bästa med jobbet är att få vara en del av den hjälpen vi på Help ger till våra kunder. Den första kontakten kunden får är oftast med mig. Oavsett hur stora eller små problem kunden har så känns det väldigt bra och viktigt för mig att kunna ge en lugnande känsla av att kunden ska få prata med en jurist och få hjälp. Det är även många som hör av sig till oss första gången och blir väldigt positivt överraskade när det får höra om vad vi kan hjälpa till med, och det är väldigt kul att få ge sådana besked till kunderna.

Hur går man tillväga om man vill använda sin juristförsäkring?
– Man tar då antingen kontakt med oss per mail eller via telefon och får då först prata med mig i kundtjänst och berätta lite kort vad man behöver hjälp med. Sedan återkommer en jurist redan samma dag. Det går bra att vända sig till oss med både små och stora problem, man ska aldrig tveka över att höra av sig om det är något man undrar över. Det kan vara allt från att vilja ha ett kort råd från en jurist, eller upprätta ett testamente tex eller större saker som vårdnadstvister och liknande.

Vad drivs du av i ditt arbete?
– Jag drivs av att ge våra kunder en så bra första service som möjligt och att alltid vara trevlig, glad och positiv.  Jag vill att våra kunder ska få ett så bra och trevligt första intryck av oss som möjligt och känna att de alltid kan höra av sig till oss oavsett fråga.

Hur ser du på HELP som arbetsgivare?
Jag tycker att Help är en väldigt bra arbetsgivare som välkomnar alla med öppna armar. Jag är stolt över att jag arbetar på ett ställe där alla anställda blir lika bra bemötta oavsett vilken roll och vilka arbetsuppgifter man har. Av tidigare arbetserfarenhet så vet jag att det inte fungerar så på alla ställen. Det känns bra att jag har fått möjligheten att komma till ett sådant ställe där man känner sig värdefull och viktig oavsett roll och arbetsuppgifter.

Har du fler frågor till Sara, skicka ett mail på sas@helpforsakring.se