HELP löste tröstlöst internetköp

Vår kund hade köpt en ny cylinder till sin motorcykel på internet, men fick fel modell levererad. Kunden kom överens med säljaren om att skicka tillbaka varan för att få den rätta levererad, samt att han skulle få frakten betald. Ett halvår senare hade kunden varken fått pengar för frakt eller fått sin vara levererad från säljaren.
HELP löste tröstlöst internetköp

Trots omfattande mailkontakt med säljföretaget fick kunden vare sig varan levererad eller återbetalning av frakten på 425 kronor. Efter ett halvår av tröstlösa försök gav kunden upp och vände sig till HELP Försäkring.

Juristen på HELP skrev ett brev till säljföretaget och framställde kraven på omleverans och återbetalning av fraktkostnaden. Några dagar senare hade företaget betalat ut fraktkostnaden och ytterligare någon vecka senare kunde kunden hämta ut sin cylinder från postkontoret.

Kunden fick
Cylinder och fraktkostnad 4 175 kr
5 juristtimmar á 1700 kr
Totalt 12 675 kr